18 Şubat 2013 Pazartesi

Uyku biraz uyku bütün isteğim buydu...

Her yer uyku sorununda problemin ebeveyn kaynaklı olduğunu söylüyor. Ve evet haklılar çok büyük bir kısmı ebeveyn kaynaklı olabiliyor fakat şu da var ki ne zaman bir şeyler denemeye kalksam Ada'nın ya dişi çıkıyor ya hasta oluyor ya da benim sabrım yetmiyor..
Sürekli birşeyler deniyor, onu bırakıp başka birşeye geçiyor değilim daha önce de dediğim gibi bu belki bir uyku sorunu değil..

İyiye giden en önemli olay öğlen uykularında sallanmayı kendiliğinden bırakmış olması ne bir yöntem ne bir uğraş, 4 gündür sallanmadan uyuyor; akşamları zaten sallamıyordum, yatağında kendisi uyuyordu. Yeni keşfettiğim bir diğer şey ise uykusu geldiğini belli etmesi ve uyumak istediğini belirtmesi, sorulduğunda evet diyemese de el işaretleriyle "ıhh" ifadesiyle (evet)  anlamında bunu anlatması. Ve bir de buna dün gece 1 gibi kalkıp bir daha sabaha kadar kalkmamış olmamı eklersek:)
Yazınca fark ettim ki aslında işler yolunda gitmeye başlamış, 18 aylık oluyor yakında Mai Ada ve gelişimsel süreç bazen müdahale edilmeden kendiliğinden işliyor.. Kendisi istediği zaman bırakır sallanmayı diyordum ama bir yanım hep "ya...?" Diyordu..
Şu an arada sırada bizimle yatma olayı ve her gece 1,3,5 nöbetleri var rahatsız eden..Onlarda belki yavaş yavaş biter zamanla. Gecede 3-5 kez kalkınca ve bazen uyanık kalmak zorunda olunca "uyku biraz uyku" diyorum içimden.. Gece de 3-5 kez kalkmasının nedenlerinden biri halen gece beslenmesinin kesilmemiş olması, gece süt içmek istemesi. Anne sütü olsa hiç düşünmeden 2 yaşına kadar bekleyecektim fakat artık anne sütünü çok istemiyor sadece yatarken bir uyku ritüeli olarak kullanıyor. Aklı fikri Aptamil'de. Aptamil'e ne kadar karşı olsam da çevremdekileri ve doktorumuzu buna ikna edemedim. Bu durum beni endişelendirmeye başladığından gece beslenmelerinin miktarını yavaş yavaş azaltarak kesmeyi planlıyorum, birden kesmek te çözüm olur du fakat bu uzun bir süre uykusuz kalmak ve ağlamalı gecelere hazırl olmak demek. Bundan dolayı 180ml içtiği Aptamili her iki günde bir 10 ml azaltarak bıraktırmak işe yarar gibi geliyor. Bakalım sonuçlar nasıl olacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...