4 Ocak 2013 Cuma

Uyku sorunu

Aslına bakılırsa uyku sorunu mu bu durum ben mi büyütüyorum yoksa okuduklarımdan dolayı mı böyle düşünüyorum bilmiyorum... Sanırım uykusuzluk başıma vurdu, gecenin ikisinde yazmaya kalkışınca.
Şu müthiş bebek bakımı kitapları ve internetteki yazılarda denilir ki 6 aydan sonra bebekler gece acıkmaz ve acıktığı için uyanmaz ve hatta sabaha kadar uyuyabilirler! Peki gerçekte durum nedir, daha önce ki yazımda da bahsettiğim gibi "her çocuk farklıdır, her aile yapısı farklıdır".
Çevremde gece yatıp sabah kalkanınndan, gece de 4-5 kez kalkanına kadar bir çok çocuk var. Biz de ki durum gecede 2 ila 4 kez kalkma arasında değişiyor, "anne", "anne nenne" - Ada'ca yemek- "anne acı" şeklinde çeşitli söylemlerle uyanıyoruz. Bu durumda kendi yaptığım hatalara baktığımda gece beslenmesini kesmemek olabilir fakat bunu çocuk doktorumuz kesinlikle önermedi, "gerekirse 5 kez kalk ama kalk" dedi. Her ağladığında, çağırdığında gitmek olabilir ki bu durumda da ben bunun tersini yapmayı uygun bulmadım. Hatalar bunlarsa eğer bana göre şu an hata gibi görünseler de hata olup olmadıkları sonra anlaşılacak durumlar. 
Artık bu durumla barıştım, gecede 4-5 kez kalkmak yorucu oluyor biliyorum ama çocuğum istediğinde beni yanında buluyor, bana güveniyor ve benimle huzur buluyor diye düşünerek kendimi rahatlatıyorum ve bu gidişe 2 yaşına kadar dur dememeye karar verdim, zamanla uyku rutinimizin yerine oturacağını düşünüyorum. 
Bu sürece Ada' yı hazırlamak için yaptığım tek şey ilk seslendiğinde hemen gitmemek, ona biraz zaman tanımak. Çünkü bazen kendiliğinden tekrar uykuya dalabiliyor ama bu gerçekleşmediğinde hala beni çağırıyorsa ona uzaktan seslenerek yanında olduğumu söyleyip odasına gidiyorum, bu yaklaşım en azından ağlayarak uyanmayı biraz azalttı. 

Şimdi artık yazının başlığı uyku sorunu gibi görünse de yazının devamı bu sorunla barışmak gibi oldu:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...