25 Mart 2014 Salı

Nesne Eşleştirme Oyunları

Günümüzün büyük bir bölümü iş yerimizde geçiyor, işimizi sevsek de sevmesek de bence insan 8 saat çalışmamalı ki özel bir iş yerinde çalışıyorsanız bu süre 8 saatle sınırlı kalmıyor, neyse ki benim için her gün mesai saatlerim bu kadar uzun değil. Bazı günler erken çıkabilme lüksüm var ya da geç gidebilme. Aslında nelerden bahsedecekken nerelere geldi konu:) Okulu bitirdiğimden beri hayatımda çocuklar ve onların aileleri var ve çocuklarımla oyun dolu geçen saatler var.. O zaman bu tecrübeyi yazıya dökmek gerek diye düşündüm, elimden geldiğince..


Ne kadar 11 yıldır hayatımda çocuklar olsa da kızım doğduktan sonra onun doğuşunun işime ve bakış açıma katkısı çok oldu ve bazen onun sayesinde çocukların ne istediğini öğrenme fırsatım oldu. 

Dün evde oyunlardan oyun beğenirken yine "Telefon istiyorum, birazcık bakacağım, azcık fotoğraflara bakacağım" diye bir cıvıltı duydum (Sanmayın ki yazdığım gibi konuşuyor o telefon teeefonn bir kere). 

Elimizden telefonları, ipadleri düşürmediğimiz evimizde bilgisayarların olduğu ve televizyonların açıldığı bir çağda çocuklardan bu aletleri saklamak ya da tamamen yasaklamak bana ters geliyor. Tabii ki ver elinle bütün gün oynasın değil ama hiç vermemek de değil benim yaptığım, belli sürelerle oynamasında şu an için sakınca görmüyorum, uçak modunda olmak koşuluyla.

Ada yine telefona yönelince aklıma daha önce bir blogda paylaşılmış olan nesne-fotoğraf eşleştirme oyunu geldi, bu oyun şu an Ada için oldukça basit olacağı için ben de onu kısa süreli bellek oyununa çevirdim. 

Saklambaç oyununda olduğu gibi bir yere yummasını ve ben gelene kadar beklemesini istedim. Şu an yaş itibariyle(2,5 yaş) duvara yumamıyor o yüzden bir koltukta yüz üstü yatarken daha az baktığını fark ettiğimden bu şekilde beklemesini istedim. O sırada evin farklı yerlerindeki 3 nesnenin fotoğrafını çektim ve geri geldim. Fotoğrafları isimlendirerek baktı, sonra bir kez daha baktı ve ardından "Hadi bana bunları getir" dedim, koşarak önce mutfağa gidip portakalları getirdi ve torbasında çektiğim için bir kilo portakalı kucakladı, ardından banyoya gidip tuvalet kağıdını getirdi. Yanıma gelince "Bakabilir miyim?" diye sordu, "Ne vardı? Portakal, Tuvalet Kağıdı.." deyip bıraktım ve kendisi "Kumanda" diyerek tamamladı ve salona koşup kumandayı getirdi. 

Bu oyunda fotoğrafla- nesne eşleştirme dışında 3 nesneyi aklında tutup getirerek kısa süreli belleğini çalıştırdı. Benim amacım nesne sayısını arttırarak oynamaya devam etmek ve bir de dolap yada çekmece içi gibi yerlerdeki nesneleri de ekleyip uzun süreli belleği de çalıştırmak. 

Eşleştirme oyunlarının başlangıcı Nesne-Nesne Eşleştirme ile başlar, 1-2 yaş aralığındaki çocuklardan eşi gösterilen bir nesnenin aynısını bulmasını bekleriz. Günlük hayat rutinleri içinde çocuğa ayakkabısını gösterip diğer tekini bulması, ya da hazırlanmış bir sofradaki tabak, bardak, kaşıkların arasından kaşığı gösterip aynısını bulmasını isteyebiliriz. Bunu çok farklı şekillerde çeşitlendirebileceğiniz gibi nesne sayısını da arttırarak oynayabilirsiniz.  Nesne nesne eşleştirmenin ardından nesne-resim eşleştirme ve devamında resim-resim eşleştirme şeklinde aşamalandırılan bu aktivite ilerleyen yaşlarda renkler, şekiller, sayılar, harfler ile devam eder. 

Oyun sırasında fotoğraf çekme fırsatım olmadı ama oyun sırasında kullandığımız fotoğraflar 


                                                      



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...